ZCELA NOVÝ XRAY 808!

          Vytvořeno 20.02.2008

Vážení současní i budoucí závodníci, dovolte nám, abychom Vám představili zcela nový XRAY 808!


XRAY 808 je nejnovějším konceptem, který lze právem nazývat neobyčejným technickým a mistrovským dílem umělců z firmy XRAY. Je dokonalý jako vždy. A nyní celý nový. 808ka je tou pravou výzvou. Závoďte a vyhrávejte s ní! Zažijte okouzlení z jízdy, o kterém se Vám dosud ani nesnilo. Na vynikající provedení a jízdní vlastnosti se můžete spolehnout. Vyzkoušejte celý nový XRAY 808.

 
 

Od roku 2004, kdy XRAY uvedl své první terénní auto 1:8, zaznamenala platforma XB8 mnoho úspěchů jak na trati samotné tak i mimo ni.Pochvaly, které směřovaly z RC tisku, médií a pochopitelně i od zákazníků samotných, vyústily v obdržení několika ocenění AUTO ROKU. XRAY XB8 získal mnoho národních titulů po celém světě, a zejména i titul evropského šampióna 2006. Díky tomu všemu se XB8 stalo jedním z celosvětově nejúspěšnějších terénních aut. Nyní však XRAY přichází se zcela novou koncepcí, která by měla posunout výkonnost a oblíbenost tohoto modelu opět o významný kus dopředu.

 

Závodní rodokmen
Cílem vývojového týmu XRAY je usilovat o zlepšování a inovace, a zajistit tak neustálý vývoj a udržení vysokého závodního potenciálu. Díky tomu se mohla původní platforma XB8 přeměnit ve verze XB8TQ a následně XB8EC. Každá z těchto verzí přinesla zlepšení a překonala své předchůdce.

  
 

Abychom posunuli platformu XB8 na nejvyšší možnou výkonnostní úroveň, nastal ten pravý čas pro výzkum a vývoj. Konečným výsledkem bylo přehodnocení a přepracování celé platformy. S jasnou strategií na mysli jsme chtěli vytvořit auto, které odráží představu vyjádřenou slovy „žádný kompromis“. A tak se zrodila nová platforma 808, která je více než jen další evolucí XB8!

 Vyvážené rozdělení váhy ústí ve vynikající jízdní dynamiku a stabilitu a tím pádem se auto velice snadno ovládá za jakýchkoli podmínek. Nezáleží na tom, zda jedete na rovné rychlé či hrbolaté technické dráze, dokonce ani na dráze s obrovskými skoky. Nová 808ka si se vším poradí.
 
 

Na skvělé zpracování a vysokou technickou úroveň narazíte na každém kroku:
- všechny nové závěsy a geometrie - vylepšené a veliké tlumiče - optimalizované a centralizované rozložení váhy - celý nový koncept hnacího ústrojí (808ka je jednoduchá na ovládání a vyniká za každých jízdních podmínek. Reakce jsou rychlé a přesné ... jako by Vaše mysl byla přímo spjata s autem. Ihned při prvním přidání plynu pocítíte to, co podoba auta na první pohled naznačuje a co od něj očekáváte)

 Šasí
V návaznosti na novou distribuci váhy a centrální uložení vnitřních částí (pro lepší příčné vyvážení) bylo šasí kompletně přepracováno. Pro docílení lepší stability bylo šasí prodlouženo a společně s novým konceptem závěsů v přední části zešikmeno do úhlu 10°. Šasí je odlehčeno v nepodstatných částech, jakými jsou např. prostor pod motorem, nádrží a diferenciály. Opěrné výstupky šasí pod dorazovými šrouby ramen byly také výrazně předělány. Silné kompozitové bočnice pomáhají chránit vnitřní části modelu.
 
 

 


 

 


Nové závěsy
Nejvýznamnějšího kroku vpřed co se týče ovládání auta, bylo dosaženo díky zcela novým závěsům a geometrii. Koncept závěsů byl převzat z elektrických terénních aut 1:10 - pochopitelně přepracovaný a přizpůsobený terénnímu modelu1:8 včetně začlenění různých vlastních inovativních prvků. Jednotlivé součásti závěsů se zároveň mohou pochlubit i zredukovanou velikostí. Cílem je poskytnout super snadné ovládání za všech podmínek.
 

Ramena závěsů
Ramena závěsů jsou jednou z nejdůležitějších částí jakéhokoli RC modelu auta, neboť přímo ovlivňují ovládání a závodní vlastnosti auta. Ramena 808ky jsou zcela nová a finální podoba je výsledkem dlouhodobého testování různých designů a uspořádání. Délka, tloušťka, ohebnost, geometrie bodů na ramenech a použitý materiál - to vše muselo být pro vytvoření optimálních ramen závěsů pečlivě zhodnoceno. Základem bylo veliké množství znalostí získaných z předchozích modelů XB8. Testovalo se několik odlišných designů ramen, a to jak ve virtuální realitě tak samozřejmě i v modelu. Výsledkem je vynikající design, a navíc použitá směs představuje perfektní poměr mezi spolehlivostí a podporou jízdních vlastností. Ramena jsou dostatečně pevná, avšak zároveň i pružná, aby obstála v náročných podmínkách a maximálně podpořila celkové jízdní vlastnosti auta.

 
 Při tvorbě designu ramen bylo zároveň i pamatováno na možnost použití jednoho identického ramene jak na levé tak i pravé straně auta. Postačí Vám tedy menší množství náhradních ramen a i údržba se stane mnohem rychlejší a snazší. Design ramen závěsů také pamatuje na závodění v dešti a bahně. Velice rychle a snadno můžete připevnit „chrániče“ proti nečistotám pomocí předem předvrtaných děr v ramenech. „Chrániče“ budou dostupné jako volitelný díl.

 


 

 


 

 


 

 


       
Držáky závěsů
Kompozitové držáky ramen jsou řešením jak udržet váhu modelu co nejnižší. Zároveň umožňují pružnost závěsů, což je nezbytné pro přizpůsobení se konkrétním podmínkám a snadné ovládání. Navržený design a speciální směs zajišťuje jejich odolnost proti hrubým nárazům a velikým skokům, zatímco geometrie zůstává nezměněna.
Geometrie závěsů je plně optimalizována a integrována do držáků závěsů, takže se rozlučte s tím, že byste se zamotali v různých setupech. Geometrie závěsů byla optimalizována tak, aby přinesla nejlepší možné charakteristiky ovládání auta na typických tratích a při standardních závodních podmínkách. Držáky závěsů mají přednastavené 3° zadní sbíhavosti, 2° záklonu zadních ramen a 10° záklonu přední nápravy. Jak na předních tak i zadních ramenech můžete použít vymezovací podložky pro snadnou a rychlou změnu rozvoru.
Pro mimořádné závodní podmínky nebo pro zkušené závodníky budou k dispozici i volitelné hliníkové držáky závěsů.
 
 
Kalené 3mm a 4mm čepy závěsů se namontují skrz držáky závěsů a utáhnou samojistícími matkami. Tento koncept držáků závěsů zajistí, že čepy závěsů nemohou během závodu vyskočit a navíc se také nebudou měnit vůle a mezery mezi rameny a držáky závěsů. Tento koncept vyztužuje ramena samotná a zabraňuje vyskočení čepu či vypadnutí ramene během jakýchkoli srážek a karambolů.
  
Zvětšené řízení
Nová ramena a geometrie závěsů umožňují větší výchylky řízení, které také ovlivňují odlišné uchycení spojovačky řízení na desce řízení (Ackermann).
Úhel kol se během zatáčení nemění takovým způsobem, jako tomu bylo u předchozího klasického uchycení náboje kola (tzv. C - hubu) nebo u závěsu s kloubovými otočnými čepy (tzv. pivot - ball). Dokonce i ve chvíli, kdy se závěsy pohybují nahoru a dolů, je zajištěno konstantní zatáčení pro snadnější, přesnější a předvídatelnější ovládání nejen při vjezdech do zatáček, ale i při jejich vlastních průjezdech. To dále ústí i v plynulé průjezdy zatáček, zejména na nerovných a hrbolatých tratích.
Společně s tím vším byly přepracovány i tlumiče a jejich držáky, aby vhodně doplnily a podpořily celkový efekt z nové geometrie závěsů.
 
 
Bloky řízení s nulovým bodem otáčení
Extra lehké, avšak velice pevné a odolné bloky řízení s nulovým bodem otáčení (otáčení dle vertikální osy) jsou opravdovou inovací v designu i funkčnosti. Blok řízení obsahuje zalisované ocelové pouzdro, které umožňuje pevnou montáž bez nežádoucích vůlí. Střední část šroubu pevně drží v ocelovém pouzdru, zatímco koncová část je samojištěna v kompozitu. Šroub se tak během závodu nepovoluje.


 
Nový koncept bloku řízení je převzat z elektrických terénních 1:10 aut. Umožňuje řízení s nulovým bodem otáčení - blok řízení se otáčí ve zcela vertikální pozici a úhel se tak nemění. Nový blok řízení nabízí lepší akční rádius řízení, který významně zlepšuje ovládání modelu a zároveň dělá auto mnohem snazším na ovládání pro jízdu na všech tratích a poskytuje mu v zatáčkách více zatáčení.Ložiska v bloku řízení také doznala změn. Při rotaci kardanu se na větší vnitřní ložisko (13x19) přenáší větší zátěž, zatímco vnější ložisko (8x14) je menší než to u dřívějších verzí modelu. Cílem bylo zvýšit odolnost ložisek a snížit tzv. neodpruženou váhu.
 
 
Záklony bloku řízení
Každý záklon bloku řízení je velice lehký a společně s novým nulovým bodem otáčení, který se podílí na geometrii závěsů, je k dispozici optimální přednastavený 10° záklon bloku řízení. Optimalizovaný úhel záklonu je integrovaný a tím pádem neměnitelný. Celkově tedy po připočtení 10° zalomeného šasí získáme 20° záklonu přední nápravy.


 
Zadní náboje kol
Nové zadní náboje kol byly navrženy tak, aby se zmenšila jejich velikost i váha. V dolní části již nalezneme pouze jednu pozici pro čep, zatímco v horní části zůstaly pozice tři.
I zde jsou použita nová ložiska, analogická s předními náboji kol. Vnitřní ložisko (13x19) pochopitelně opět nese větší zátěž, zatímco původní vnější bylo nahrazeno rozměrově menším (8x14), aby se zredukovala neodpružená váha.
Vnější čep závěsu, na kterém zadní náboj kola drží, může být doplněn o dvě podložky, které umožňují dodatečné úpravy rozvoru.
 
 
Vzpěry podlahy
Přední a zadní vzpěry podstatně ovlivňují tuhost šasí a tím pádem tedy i jeho pružnost. To se odráží na chování auta při různých přilnavostech dráhy. 808ka obsahuje osvědčené kompozitové vzpěry, které skvěle plní svou úlohu. Jsou dostatečně pevné, aby udržely auto pohromadě při velikých skocích či nehodách, předešly jeho kroucení či dokonce rozlomení. Zároveň jsou však i dostatečně pružné, aby napomohly dosáhnout požadované přilnavosti auta k povrchu dráhy.
 
 
Držáky tlumičů
Přední a zadní držáky tlumičů jsou zcela nové. Přední jsou 4mm a zadní 3.5mm široké. Jsou vyrobeny z prvotřídního grafitu a výrazně napomáhají ke snížení celkové váhy modelu.Počet děr na uchycení tlumičů byl u obou držáků zredukován na čtyři v jedné řadě. Horní ramena lze přichytit také do čtyř různých děr. Změna je patrná zejména na předním držáku, kde byla u předchozích modelů pouze jediná možnost, jak pomocí excentrických pouzder změnit pozici (resp. záklon) horních ramene.
 
 
Vylepšené vyvážení
Jedním z nejvýznamnějších vylepšení 808ky je optimalizované vyvážení. Nové delší šasí a nový koncept závěsů napomohly tomu, aby mohl být motor a středový diferenciál posunut více dopředu. Přesunutí váhy více k přední části auta společně s novým konceptem závěsů výrazně zlepšilo rovnováhu auta při skocích, při jízdě pod plynem i bez plynu i při průjezdech zatáčkami. Zároveň napomáhá i lepší rotaci auta, která ústí ve vyšší rychlost při průjezdu zatáčkami.
 
 
Centralizovaný design
Vzhledem k tomu, že má nová 808ka užší šasí, všechny vnitřní části modelu jsou přemístěné. Motor je umístěn ke středu šasí (jak nejvíce to bylo možné) při současném respektování umístění středového hnacího ústrojí v nejvíce efektivních pozicích. Pro vyvážení hmotnosti motoru, výfuku a palivové nádrže je středový diferenciál umístěn více k pravé části šasí a zároveň i elektronika je strategicky umístěna v křivočarém (obloukovém) zalomení kolem středového diferenciálu. To vše napomáhá udržet váhu co nejblíže u středu šasí. Kompletně nový centralizovaný design zajišťuje vylepšenou příčnou rovnováhu.
 

Celé nové hnací ústrojí
V 808ce jsou všechny CVD hnací hřídele nové. Dalším významným vylepšením je nové přímé spojení středových hřídelí s malým převodovým pastorkem diferenciálu a nové převodové poměry. Vzhledem k tomu, že váha a design hnacího ústrojí podstatnou měrou ovlivňuje celkový výkon auta, bylo hnací ústrojí kompletně přepracováno a značně vylepšeno. Nové ultralehké hnací ústrojí pomáhá redukovat rotační váhu a tím celková výkonnost auta roste. Všechny části hnacího ústrojí (hřídele, diferenciály, unašeče diferenciálů, brzdy) jsou strategicky odlehčené a extrémně lehké a vyrobeny z vysoce kvalitní světově proslulé HUDY pružinové oceli ™.
 
 
Přímé spojení středových kardanů
Středové kardany mají nový design a koncept - pravou XRAY inovaci. Pro ideální přenos síly motoru jsou oba středové kardany v domečcích diferenciálu přímo spojeny s převodovými pastorky diferenciálů. To umožňuje přímý přenos síly bez jakýchkoli kinetických ztrát a zároveň i prodlužuje životnost kardanů díky eliminaci množství spojovaných částí. Spojovací válečky a tyčky kloubu kardanu jsou usazeny v ložisku. To znamená, že se tento kloub nikdy nerozpojí a zároveň i odpadá možnost, že se kardan začne protáčet na převodovém pastorku diferenciálu.
 
 
CVD kardany
Nové CVD kardany jsou lehčí, avšak stále natolik silné, aby obstály v náročných podmínkách terénních závodů. Všechny čtyři CVD kardany jsou vyrobeny z osvědčené a světově proslulé HUDY pružinové oceli™, unikátního vlastnoručně vyrobeného materiálu s nejvyšší možnou pevností.
I zde je kloub kardanu velmi spolehlivý a bezpečný, neboť spojovací válečky a tyčky klubu jsou umístěny uvnitř ložiska.
Kardany perfektně sedí v obou ložiskách. Tím jsou odstraněny všechny nežádoucí vůle a zároveň i zajištěna jemná a bezproblémová rotace.
 
 
Domečky diferenciálů
Vzhledem k novému konceptu středových hřídelí musely být oba domečky předělány. Bylo myšleno i na udržení ložisek středových hřídelí v co nejčistším možném stavu. Zároveň jsou i výrazně redukovány vnitřní plochy domečků.
  
Diferenciály
Kompozitové domečky diferenciálů jsou precizně vyrobeny s cílem zajistit perfektní pasování diferenciálů bez vibrací. Vnitřní převodová kolečka diferenciálů byla vyrobena s vysokou pečlivostí pro precizní a jemnou rotaci.
Unašeče diferenciálů jsou vyrobeny z vlastní HUDY pružinové oceli™, speciálně kalené pro zvýšení životnosti a v místě zasunutí do obalu diferenciálu přesně vytvarovány pro zajištění těsného pasování při současném uchování jemné rotace. Vnější část unašečů diferenciálů je navržena tak, aby hřídel nevypadla ani při maximálním propružení a ohybu závěsů.
  
Unašeče a matky kol
Unašeče a matky kol jsou vyrobeny z lehkého, avšak velice pevného hliníku (používaný v letectví) a zároveň i eloxovaného pro nízké opotřebení a delší životnost. Nové závěsy jsou celkově mírně užší, to umožňuje používat volitelné (širší) offsety unašečů kol a přizpůsobit tak setup Vašeho auta konkrétním závodním podmínkám.
 
 
Převodová kola diferenciálů a poměry hnacího ústrojí
Všechna hlavní převodová kola diferenciálů jsou vyrobena z HUDY oceli, speciálně navržené a vyvinuté pro použití na převody a dále kalené, aby poskytly co nejdelší životnost.
Pro ideální nastavení v konkrétních závodních podmínkách je k dispozici široká řada různých převodů (hlavní převodová kola diferenciálů, převodová kola středového diferenciálu, bubínky spojky).Bubínky spojky jsou k dispozici ve velikostech 15, 16 a 17 zubů.Převodová kola diferenciálů jsou k dispozici v rozmezí 41, 42 a 43 zubů.
Převodový poměr hnacího ústrojí je tedy u 808ky zcela nový. Nabízí agresivnější akceleraci, avšak vzhledem k mnoha ostatním změnám je celkové ovládání auta snadnější než u předchozích modelů.
Přední a zadní diferenciál nese převodové kolo se 43 zuby a pojí se na pastorek diferenciálu, který má 10 zubů. Tím vzniká výchozí převodový poměr 4.3 : 1.Středový diferenciál nese převodové kolo se 42 zuby a na něj se pojí bubínek spojky, který má 16 zubů. Standardní vnitřní převodový poměr je tedy 11.29.Celkový převodový poměr 808ky se tedy může pohybovat v rozmezí 10.37 - 12.33.
  
Přístup ke středovému diferenciálu
Přístup ke středovému diferenciálu je velice snadný. Stačí uvolnit vrchní desku, kterou drží pouze čtyři šroubky. Držáky diferenciálu byly sníženy o 2.5mm. To vede ke snížení těžiště a navíc mohou být použita i menší středová kola diferenciálu.
  
Plato pro serva
Hliníkové plato serv z minulých verzí je nahrazeno lehkou grafitovou deskou. I pro ni pochopitelně platí, že je vyrobena s nejvyšší precizností z velmi kvalitního materiálu, který zajišťuje pevnost při zachování nízké hmotnosti. Přední část desky je nad servem řízení vyříznutá pro ještě větší redukci váhy.
Deska serv využívá systém klasicky umístěného serva plynu a brzdy, zatímco servo řízení je „položené na bok“, přičemž obě serva jsou umístěna ještě více ke středu šasí! Ani v nové 808ce nemohou chybět odolné a bezproblémové páky řízení.
 
 
Jednodílný komplet elektroniky
Jednodílný komplet elektroniky je velice kompaktní a může být jako celek rychle a snadno odmontován pro co nejvyšší komfort při kontrolách, opravách a čištění. Stačí povolit pouze několik málo šroubků z šasí a celý komplet elektroniky můžete z auta vyjmout.
Prostorná krabička elektroniky (na baterie a přijímač) má vnitřní uspořádání navržené tak, aby byla váha umístěna do klíčových oblastí pro správné vyvážení. Baterie jsou umístěny u středové linie šasí a lehčí přijímač je umístěn na vnější straně.
Pro závodníky, kteří nepoužívají vypínač, je k dipozici užitečná těsnící krytka, která zajišťuje vyšší neprodyšnost krabičky.Brčko antény drží velice dobře v těsném držáku antény.Krabička elektroniky byla předělána, aby pasovala k novému šasí a navíc i vrchní kryt baterií byl předělán, aby lépe držel baterie.
 
 
Systém řízení
V souvislosti s novým centralizovaným konceptem jsou nyní sloupky řízení posunuty blíže k sobě a umístěny co nejblíže ke středu šasí. Velmi úzká deska řízení je precizně zpracovaná z vysoce kvalitního grafitu a zbytečná váha je tedy i zde redukována. Na desce řízení najdeme několik děr pro přichycení spojovačky řízení a tudíž přizpůsobení řízení vlastním potřebám.
Celý systém řízení se otáčí na kuličkových ložiskách, které zajišťují velice jemné a rychlé otáčení. Silná pružina servo - saveru dodává řízení přesnost v jakýchkoli situacích a závodních podmínkách, ale je stále dostatečně měkká na to, aby se energie nevhodně nepřenášela při vážných srážkách a karambolech na servo. Tuhost servo - saveru může být snadno nastavena pomocí otočného kroužku se závitem.
 
 
Spojovačky z HUDY pružinové oceli ™
Všechny spojovačky jsou u nové 808ky vyrobeny ze speciální HUDY pružinové oceli ™, která je velice pevná a spojovačky jsou tak velice odolné. Stavebnice navíc obsahuje i užitečný klíč na všechny tyto spojovačky.
U spojovaček řízení musela být vzhledem k užší desce řízení a blíže umístěným sloupkům řízení náležitě pozměněna jejich velikost a zároveň i prodloužena délka. Profil plastových kloubků řízení byl také mírně pozměněn, a to tak, aby kloubky nedrhly o disk kola při krajních pozicích zatáčení.
 
 
Nové přepracované tlumiče s velikým průměrem
Výkonnost terénního auta se velikou měrou odvíjí od perfektně fungujících tlumičů. A proto byly veškeré součásti a díly tlumičů u 808ky zcela předělány pro dosažení nejlepší možné funkčnosti (těla tlumičů, pístky, vrchní uzavírací matky a membrány v nich, dolní kroužek tlumiče, gumové prachovky, vnitřní tvar, pružiny).
Nejvýznamnějším vylepšením je průměr tlumičů, který byl zvětšen pro práci a průtok většího objemu oleje, což výrazně zdokonalí tlumicí vlastnosti. Pístky těchto širších tlumičů byly nově navrženy a vyrobeny pomocí speciálního formujícího procesu pro zajištění optimálních tolerancí a zaoblenosti pístků projevujících se ve volném a precizním pohybu pístků uvnitř těla tlumiče.
Přední a zadní tlumiče mohou být přichyceny dle potřeb závodních podmínek do různých děr jak na grafitových držácích tlumičů tak pochopitelně i na spodních ramenech. Všechny tyto pozice děr byly pečlivě testovány a analyzovány ve virtuální realitě i na dráze samotné a nabízí nejširší možný rozsah efektivních pozic tlumičů. Je zaručen adekvátní pohyb závěsů a možnost nastavit auto co nejlépe na rovné dráhy evropského stylu i na typické americké dráhy s mnoha velikými skoky a dalšími nerovnostmi.
 
 
Součástky tlumičů
Těla tlumičů mají vnější průměr 18.5mm. Nově jsou zároveň i s vnějším závitem a otočným kroužkem namísto vkládání různě širokých plastových podložek u předchozích modelů. Součástí tlumiče je již nyní i hliníkové vrchní uzavírací víčko, které tvoří jeden samostatný díl.Vnitřní průměr těl tlumičů je 15.3mm. Precizně a přesně provedené vnitřní stěny ve spojení s ideálně zaoblenými pístky poskytují jemný pohyb pístků a konzistentní průtok oleje. Konzistentní jsou tedy i tlumicí charakteristiky těchto zcela nových tlumičů.
Nové membrány vrchních uzavíracích kloboučků jsou v návaznosti na širší těla tlumičů také širší. Použitý materiál na tyto membrány byl také vylepšený a garantuje shodné tlumicí charakteristiky v průběhu celého závodu a to i při extrémním zatížení.
Systém součástek v dolní části těla tlumiče umožňuje zcela volný pohyb pístních tyček tlumičů a zároveň i minimalizuje propouštění oleje a efektivně chrání olej před vniknutím nečistot. Do dolní části těla tlumiče jsou vloženy dva O - kroužky, které jsou vyrobeny z kvalitní silikonové směsi pro extra volný pohyb pístních tyček a utěsnění oleje před jeho možným prosakováním. Tyto O - kroužky jsou dále překryty plastovými podložkami. Celý tento systém je nakonec zajištěn novým hliníkovým víčkem, které umožňuje snadnou a rychlou montáž (resp. demontáž) a obsahuje ochranný molitan proti vniknutí nečistot.
Pístní tyčky tlumičů mají průměr 3.5mm, jsou vyrobeny z vysokotažné oceli, jejich povrch je velmi jemný a ústí ve volný pohyb pístních tyčí uvnitř tlumičů.
Pístní tyčky jsou dostatečně široké a masivní a odolají hrubým závodním podmínkám a velikým skokům.
 
 
Silikonové oleje XRAY
Tyto silikonové oleje jsou vyrobeny specializovaným evropským výrobcem exkluzivně pro XRAY. Každá várka olejů je laboratorně testována a kalibrována. Tím je zajištěna nejvyšší možná konzistence a kvalita každé várky. Oleje jsou založeny na stupnci cSt.
Můžete si být jisti, že pokud budete procházet setupy týmových i ostatních jezdců, budou oleje, které používají, naprosto shodné s těmi Vašimi.
 
 
Systém spojky
Setrvačník je vyroben z vysoce kvalitního hliníku 7075 T6. Spojku tvoří tři lehké (1.71g) hliníkové čelisti a sada tvrdých spojkových pružin. Součástí je i matka setrvačníku z HUDY pružinové oceli ™ společně s nezbytnými vymezovacími podložkami a šroubkem, kterým je zajištěn bubínek. Mosazný kroužek setrvačníku není součástí stavebnice, neboť je k dispozici u každého motoru, popř. i jako volitelný díl XRAY.
  
Větší spojková ložiska
Bubínek spojky u 808ky obsahuje větší a jedinečná kuličková ložiska, která jsou speciálně navržena a zkonstruována společností XRAY. Standardní ložiska 5x10 mají kuličky o velikosti 1.3mm, zatímco nová větší ložiska mají rozměr 5x12, kuličky o velikosti 2.0mm a extra pevné klece na kuličky. Tím pádem jsou ložiska schopna čelit většímu zatížení a vydrží delší dobu. Ve veliké míře se tedy předejde selhání spojkových ložisek, zejména v průběhu dlouhých finálových jízd. Tato ložiska jsou namazána vysoce teplotně odolnou vazelínou, která zajišťuje řádné mazání u vysokootáčkových motorů a během dlouhých jízd.
 
 
Kostky pro přichycení motoru
Hliníkové kostky pro přichycení motoru jsou vyrobeny z lehké slitiny a pomáhají i při odvodu teploty z motoru. Kostky na přichycení motoru jsou snadno posuvné pro správné nastavení záběru a vůle převodových ozubených kol.Kostky jsou nově navrženy. Jsou delší a vedou až do úrovně předního ložiska motoru. To zajišťuje větší vyztužení šasí v podélném směru a při skocích minimalizuje ohýbání šasí v bodě dotyku bubínku se středovým převodovým kolem.
 
 
Brzdový systém
XRAY 808 obsahuje osvědčený a vysoce výkonný brzdový systém, který je tak silný, precizní a spolehlivý, že se brždění a zastavování stává naprosto radostným zážitkem. Ve spojení s vyváženou distribucí zatížení získáte neobyčejnou kontrolu a jistotu, že auto můžete do zatáčky „pustit“ ve velikém stylu.
XRAY se při projektování brzdového systému zaměřil na veškeré (i ty nejmenší) detaily. Laserem řezané a větrané ocelové kotouče brzd poskytují ve spojení se speciálním vysoce přilnavým obložením brzd Ferodo® nalepeném na laserem řezané brzdové destičce neuvadající brzdný účinek. Brzdový kotouč je malý, tenký a velice lehký. Precizní ruční vybrušování zajišťuje přesnou rotaci bez vůlí, které generují chvění nejen samotného brzdového kotouče, ale potažmo i celého auta. Jak brzdový kotouč tak i destičky jsou speciálně teplotně ošetřené pro maximální životnost.
 
 
Palivová nádrž a vzduchový filtr
Palivová nádrž s integrovaným filtrem má i tolik potřebnou ochranu proti přelití palivem a jeho následnému vniknutí do brzd. Nádrž je přichycena přes gumová pouzdra (průchodky), která pomáhají absorbovat vibrace. Malé kompozitové držáky zajišťují bezpečné upevnění 5.5mm širokých silikonových palivových hadiček.
Vzduchový filtr zajišťuje jemné proudění vzduchu a účinnou protekci vnitřních částí motoru proti nečistotám. Skládá se ze dvou částí. Součástí stavebnice je i olej na filtr. Univerzální gumové kolénko pevně pasuje na většinu standardních motorů pro terénní auta 1:8.
  
Stabilizátory
Součástí modelu jsou dále i přední a zadní stabilizátory, jejichž tyče jsou nyní kratší. Oproti dřívějším se zároveň liší i úhly, a to proto, aby se mohly připevnit na nové závěsy. Tyče stabilizátorů se snadno připevňují na domečky diferenciálů a mohou být dále přizpůsobeny pomocí posuvných válečků.
Základní přední i zadní stabilizátor mají tloušťku 2.4mm. Další tloušťky stabilizátorů jsou volitelné pro účely lepšího přizpůsobení jízdních charakteristik auta konkrétním podmínkám.
  
Křídlo
Aerodynamické zadní křídlo je vyrobeno z velice flexibilní, a přesto ve virtuálních podmínkách nerozbitné kompozitní směsi. Všechny hrany jsou v kritických místech vyztužené proti praskání či úplnému rozlomení. Držáky zadního křídla jsou pevně přichyceny k zadním držákům tlumičů a nabízí mnoho odlišných pozic pro přichycení křídla. I tímto tedy můžete přizpůsobit své auto parametrům různých tratí.


XB 8O8!!!

          Vytvořeno 07.02.2008
Horká novinka!!!



MÁME SE NA CO TĚŠIT!!


Výměna pinů

          Vytvořeno 29.06.2006

Je možné po domluvě provést výměnů pinů.
Tak na závodech.

[ 0 ]
[ 3 ]
[ 6 ]
[ 9 ]
[ 12 ]
[ 15 ]
[ 18 ]
[ 21 ]
[ 24 ]
[ 27 ]
[ 30 ]